star-pattern
خانهاخبار و اطلاعیه هاهر ماه یک موضوع، هر هفته یک بخش از موضوع/مهارت های عمومی و کاربردی-مهارت های ارتباطی

هر ماه یک موضوع، هر هفته یک بخش از موضوع/مهارت های عمومی و کاربردی-مهارت های ارتباطی

هر ماه یک موضوع، هر هفته یک بخش از موضوع/مهارت های عمومی و کاربردی-مهارت های ارتباطی

مهارت های عمومی و کاربردی

-مهارت های ارتباطی؛

مهارت‌های ارتباطی به توانایی‌های لازم برای برقراری ارتباط مؤثر با دیگران اشاره دارد. این مهارت‌ها شامل:

گوش دادن فعال، بیان واضح، زبان بدن، همدلی، پرسشگری، مدیریت تعارض و احترام به نظرها است.

گوش دادن فعال یعنی با دقت به صحبت‌های دیگران گوش کنیم و به حرف های آن ها توجه کنیم و بیان واضح به معنای بیان ساده و روشن افکار و احساسات، برای درکِ ما توسط دیگران است. مفهوم زبان بدن هماهنگی حرکات بدن و چهره‌ با کلمات‌، برای انتقال بهتر پیام و مراد از همدلی توانایی درک احساسات دیگران و نشان دادن حمایت از آن‌هاست، که به بهبود ارتباطات کمک می‌کند. در پرسشگری نیز با طرح سوالات مناسب، می‌توان فهم بهتری از دیدگاه‌های دیگران پیدا کرد. مفهوم مدیریت تعارض هم آنست که در مواجهه با اختلاف نظرها، باید بتوان مشکلات را بدون آسیب به روابط حل کرد. در رابطه با احترام به نظرها نیز باید به نظر و احساسات دیگران اهمیت داد و از قضاوت سریع پرهیز کرد.

با تقویت این مهارت‌ها، می‌توان روابط بهتری برقرار کرد و در زندگی شخصی و حرفه‌ای موفق‌تر بود.







footer-mobile-vector

سامانه جامع آموزش های کاربردی و حرفه ای

تماسبا ما

آدرس:تهران، میدان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، نبش تقاطع نصرت شرقی، پلاک ۵۸
معاونت فناوری های دیجیتالی دانشگاه تهران
توسعه و طراحی: گروه نرم افزاری کارزانکلیه حقوق متعلق به دانشگاه تهران است.