هدف اصلی این دوره کوچینگ آشنایی مدیران عامل، مدیران اجرایی، مدیران میانی و تصمیم گیران و تصمیم سازان در شرکتها و سازمانها با مفاهیم پایهای هوش مصنوعی، علم داده، ذهنیت داده محور و تحول دیجیتال است. مهارت ذهنیت داده-محور در راستای چرایی و چگونگی استفاده از داده در سازمان هدف اصلی این دوره می باشد.اهداف دوره کوچینگ • آشنایی با داده، اهمیت و نقش آن در تحول دیجیتال • آشنایی با چگونگی تفکر داده ای و کسب ذهنیت داده-محور • آشنایی با اصطالحات اصلی در علم داده و سواالتی که بایستی قبل از شروع هر پروژه داده محور مطرح شود • نگاه داده محور به مسایل سازمان و چگونگی تبدیل داده به ارزش )نقشه راه علم داده در سازمان( • آشنایی با مفهوم و مبانی حکمرانی داده در راستای درک عمیق تر و مدیریت بهتر داده ها مدرس دوره • دکتر مسعود مظلوم؛ محقق در زمینه هوش مصنوعی و علم داده در دانشگاه آمستردام هلند، مدیر عامل مرکز نوآوری علم داده معرفی بخش های دوره کوچینگ به تفکیک ساعت مورد نیاز .1 داده، و اهمیت آن در تحول دیجیتال )1 جلسه، 2 ساعت( 1-1 انواع داده ها 2-1 نقش داده در تحول دیجیتال .2 حرکت به سمت ایجاد ذهنیت داده محور )3 جلسه، 6 ساعت( 1-2 چرا بایستی به سمت ایجاد ذهنیت داده محور برویم؟ 2-2 مهم ترین سواالتی که قبل از شروع یک پروژه داده محوربایستی مطرح شود قبل از اینکه پروژه با شکست مواجه شود! 3-2 چگونه ذهنیت داده محور به ما کمک میکند تا داده محور، نقادانه و آماری فکر کنیم و داده محور صحبت کنیم. .3 نقشه راه تبدیل داده به ارزش در سازمان )4 جلسه، 8 ساعت( 1-3 یک نمونه موفق از یک پروژه داده محور 2-3 بررسی مهارت های مورد نیاز جهت راه اندازی تیم داده 3-3 بررسی چالشهای موجود در تبدیل داده به ارزش 4-3 بررسی جز به جز پیاده سازی یک پروژه داده محور .4 مبانی اصولی استقرار و پیاده سازی موفق نظام حکمرانی داده )2 جلسه، 4 ساعت( 1-4 بررسی چالش ها و فرصت ها ی ناشی از استقرار حکمرانی داده 2-4 بررسی ویژگی حکمرانی داده موفق این دوره به طور کلی شامل 3 بخش اصلی است که در برگیرنده مباحث تئوري و تجربی در زمینه علم داده میباشد. در طی جلسات با ارائه مثال های متعدد سعی میگردد تا ضمن آموزش موثرتر، انتقال تجربه هایی از پروژه هاي صنعتی مربوط نیز صورت پذیرد.