دوره معجزه ارتباطات و مذاکره شامل موارد و سرفصل هایی می باشد که خلا آنها در روابط درون سازمانی ، تعاملات و مذاکرات با رقبا وارتباط با مشتریان داخلی و خارجی به کرات احساس شده و این مهم با مطالعه و تحقیقی متفکرانه به انجام رسیده است. در این تحقیق سعی برآن بوده است تا از آوردن نکات و دروس کلیشه ای این حوزه اجتناب شود.لازم به ذکر است که تمرکز اصلی این دوره بر روی نکاتی روانشاختی است. همان مواردی که در صورت ندانستن و رعایت نکردن آنها مذاکرات یا شکست می خورند و یا به بن بست میرسند. با به کار گیری به روزترین روش های علمی و البته کاملا کاربردی و همچنین آزمون و خطا در ورکشاپ ها و جلسات متعدد به موثر بودن این کار تحقیقاتی اذعان داریم. این دوره با پرداختن به یکی از شناخته شده ترین و البته بروزترین نظریه های شخصیت شروع می شود که از آن در رسیدن به موفقیت در مذاکرات بهره خواهیم برد. در ادامه برای شرکت کنندگان نقش هایی در نظر می گیریم تا خود را در قامت یک مذاکره کننده دیده و در ادامه بتوانند با انجام یکسری تمرین مذاکراتی در دنیای واقعی را برای خود و تیمشان شبیه سازی کنند. به چند مورد به اختصار اشاره کنیم : قصه گویی میتواند اولین آنها باشد. در این روش از شرکت کنندگان خواسته می شود تا داستانی را تعریف کنند تا بعد به تحلیل آن بپردازیم. مورد بعدی مهارت شنیداری است که مفصل به آن خواهیم پرداخت و برای تنوع بیشتر بازی فکری طراحی شده که در همین رابطه انجام میدهیم. اصول مذاکراتی و نقش آنها در تعاملات سازنده مبحث پراهمیت دیگری است که با بحث و گفتگو و اشتراک گذاری عقاِئد و تفکرات دوستان حاضر در جلسه به آن می پردازیم . دروغ در روابط و مذاکرات را نمی شود در لیست ارائه خود نگنجانیم و حتما به بحث و گفتگو درباره آن ارج می نهیم. سپس نکات طلایی مذاکرات مطرح خواهد شد و در خلال این گفتگوی جذاب به واژه های پرکاربرد این حوزه اشاره می شود. در انتها مبحث فروش و مقایسه آن با مذاکره بیان خواهد شد و از آخرین تکنیکهای حال حاضر دنیای کسب و کار رونمایی خواهیم نمود. |