تاریخ شروع دوره:۱۴۰۴-۰۲-۱۰تاریخ پایان دوره:۱۴۰۵-۰۲-۱۰
۶۰,۰۰۰,۰۰۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دوره جامع یک سالهنیمه حضوری
دانشکده حکمرانی دانشگاه تهرانظرفیت دوره: نامحدود
در صورت نیاز میتوانید این دوره را به طور قسطی خرید و ثبت نام کنید
شرایط خرید اقساطی
مبلغ پیش پرداخت:۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومانپرداخت در ۴قسط
قسط ۱:۱۴۰۴-۰۴-۰۱ - ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قسط ۲:۱۴۰۴-۰۶-۰۱ - ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قسط ۳:۱۴۰۴-۰۸-۰۱ - ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قسط ۴:۱۴۰۴-۱۰-۰۱ - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
طرح درس آموزشی دوره (DPA) حکمرانی کارآفرینی و تجارت
حکمرانی کارآفرینی و تجارت به عنوان هسته اصلی این گرایش، شامل فرآیندها، نهادها، و سیاستهایی است که با هدف ایجاد و تقویت اکوسیستمهای کارآفرینی و تجارت شکل میگیرند. این رویکرد بر هماهنگی میان بازیگران کلیدی مانند دولت، بخش خصوصی، دانشگاهها، و جامعه مدنی تأکید دارد تا با تسهیل نوآوری، فضایی پویا برای رشد کارآفرینی و تجارت فراهم شود. در مقابل حکمرانی سنتی که مبتنی بر کنترل متمرکز است، حکمرانی کارآفرینی وتجارت با کاهش موانع بوروکراتیک، تقویت خلاقیت، و ایجاد محیطی منعطف، بستری مساعد برای فعالیت کارآفرینان ایجاد میکند.
این دوره با ترکیب مبانی نظری و مطالعات موردی عملی، توانایی رهبری تحول در اکوسیستمهای کارآفرینی و تجارت را در فراگیران تقویت مینماید و آنها را برای ایفای نقش مؤثر در سطوح کلان سیاستگذاری و اجرا آماده میسازد.
اهداف کلیدی دوره
۱. توسعه رهبری استراتژیک: توانمندسازی شرکتکنندگان برای هدایت تحول در اکوسیستمهای کارآفرینی و تجارت.
۲. تقویت سیاستگذاری: ارائه دانش و ابزارهای طراحی سیاستهای مؤثر در حمایت از تجارت وکارآفرینی.
۳. حل مسائل عملی: پرورش مهارتهای حل مسئله در مواجهه با چالشهای واقعی سازمانی و اکوسیستمی.
۴. ترویج نوآوری: ایجاد بسترهایی برای خلق ارزش اقتصادی و تجاری و اجتماعی از طریق رویکردهای نوآورانه.
۵. شبکهسازی حرفهای: فرصتسازی برای تعامل با رهبران صنعت، سیاستگذاران و کارآفرینان برجسته.
ساختار و مدت زمان دوره
مدت دوره: 1سال
فرمت آموزشی: ترکیبی از کلاسهای حضوری، آنلاین، کارگاههای عملی و پروژههای میدانی.
جمع ساعات آموزشی: 320 ساعت
پروژه پایانیرساله:DBAحل یک مسئله واقعی در حوزه حکمرانی کارآفرینی و تجارت با راهکارهای کاربردی.
مخاطبان: مدیران ارشد، سیاستگذاران، کارآفرینان و مشاوران با حداقل ۵ سال سابقه حرفهای.
روشهای آموزشی
این دوره از تنوع روشهای آموزشی زیر بهره میبرد:
سخنرانیهای تخصصی توسط اساتید برجسته.
بحثهای گروهی و تبادل نظر در کلاس.
مطالعه موردی اکوسیستمهای موفق مانند سیلیکونولی و سنگاپور.
سمینارهای دانشجویی و کنفرانسهای کلاسی.
کارگاههای عملی در حوزه طراحی سیاست، مدلسازی کسبوکار و تحلیل داده.
بازدید میدانی از سازمانها و اکوسیستمهای کارآفرینی پیشرو.
منتورینگ توسط متخصصان برای هدایت پروژه نهایی.
استفاده از منابع دیجیتال و پلتفرمهای آموزشی آنلاین.
شیوههای ارزیابی
ارزشیابی عملکرد شرکتکنندگان بر اساس ترکیبی از معیارهای زیر انجام میشود:
تکالیف و پروژهها(۴۰٪): گزارشهای تحلیلی، مطالعات موردی و پروژههای تیمی.
مشارکت فعال(2۰٪): حضور در بحثهای کلاسی و فعالیتهای گروهی.
امتحانات (2۰٪): آزمونهای کتبی و شفاهی برای سنجش دانش نظری.
رساله نهایی(2۰٪): دفاع از پروژه کاربردی با تأکید بر نوآوری و اثرگذاری.
چرا این دوره؟
این دوره با تأکید بر حکمرانی کارآفرینی و تجارت که به هماهنگی نهادها، سیاستها و بازیگران دولت، بخش خصوصی، دانشگاهها و جامعه مدنی برای توسعه اکوسیستمهای کارآفرینی میپردازد و به شرکتکنندگان میآموزد چگونه با کاهش موانع و چالش های اداری ، تقویت خلاقیت و ایجاد محیطی منعطف، به رهبران تحول در عرصه کارآفرینی تبدیل شوند. ترکیب آموزشهای نظری با پروژههای واقعی، این دوره را به انتخابی ایدهآل برای متخصصان بلندپرواز تبدیل کرده است.
سرفصلهای آموزشی دورهDBA در حکمرانی کارآفرینی و تجارت
حکمرانی کارآفرینی و تجارت: مفاهیم و چارچوبها
هدف: درک مفاهیم کلیدی حکمرانی کارآفرینی و تجارت و ارتباط آن با سیاستگذاری.
محتوا: تعریف، ترکیب، عناصر و ویژگی های حکمرانی کارآفرینی و تجارت در سطوح مختلف.
نظریههای حکمرانی شبکهای، مشارکتی و کارآفرینی فرصت، اثرگذاری.
اجزای اکوسیستم کارآفرینی دولت، تجارت و صنعت، دانشگاه.
تحلیل تأثیر سیاستهای کلان پولی، تجاری بر استارتاپها.
مطالعه موردی: سیاستهای موفق در سنگاپور و ......
خروجی: تدوین یک سیاست پیشنهادی برای حمایت از استارتاپها.
مدیریت اکوسیستمهای کارآفرینی
هدف: تقویت توانایی مدیریت و هماهنگی اجزای اکوسیستم کارآفرینی.
محتوا: سیاستهای حمایتی، تنظیمگری هوشمند، ایجاد زیرساختهای مناسب و استفاده از منابع.
حکمرانی کارآفرینی در سازمانهای بزرگ تجاری و کارآفرینی
ایجاد ساختارها و فرآیندهایی برای ایجاد نوآوری و کارآفرینی در داخل سازمانهای مستقر و استراتژیهای همکاری بینبخشی دولت، تجارت و صنعت، دانشگاه.
نقش بخش خصوصی و جامعه مدنی در حکمرانی کارآفرینی و تجاری : شتابدهندهها، پارکهای فناوری، و سرمایهگذاران و مشارکت سازمانهای غیردولتی، انجمنهای کارآفرینی.
تحلیل چالشهای اکوسیستمهای نوظهور.
خروجی: طراحی مدل همکاری برای یک اکوسیستم محلی.
اقتصاد کارآفرینی،تجارت و نوآوری
هدف: درک تعاملات اقتصاد و تجارت و کارآفرینی در رشد اقتصادی.
شماره تماس:برای اطلاعات و ثبت نام دوره ها با واحد برگزارکننده آن دوره تماس بگیرید.آدرس:تهران، میدان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، نبش تقاطع نصرت شرقی، پلاک ۵۸